Když jsem tady na Moravě poprvé uviděl jak se nese víc paškálu na Bílou sobotu žasl jsem. To v životě nepřipustím. Já si myslím, že je to nesmysl už kvůli tomu, že se nežehná žádná svíce, ale žehná se oheň. Svíce má být jedná, tak jak na Velký pátek se uctívá jeden kříž. PS. V Polsku pro množství věřících se někdy uctívá jich více..., což jsem osobně Bohu díky nikdy nezažil.
Já si myslím, správně by se měl nechat paškál s ročníkem "pořízení". Když nebyly velikonoční obřady, tak prostě nebyly. Aspoň bychom měli v Česku "vzácné ročníky" paškálů podobně jak je s to vínem na Jižní Moravě.
Já osobně preferuji, ve farních kostelích, přelepit paškál. Přelepený paškál je v podstatě "nový". To je jak s dolitím vody do už posvěcené vody jak se to dělá třeba o velikonoční neděli, když se ji znovu žehná na začátku liturgie během asperges. V perspektivě ekologické teologie papeže Františka beru to jako současné učení církve. Věci by se neměli vyhazovat kvůli tomu, že byly jen párkrát použité.